Nasza szkoła jest jedną z około 400 szkół w Polsce, która realizuje pilotażowy program Ministerstwa Edukacji Narodowej pod hasłem „Cyfrowa Szkoła”.
24 stycznia klasa IVa wraz z p. Magdaleną Górą odbyła
pierwszą cyfrową lekcję języka rosyjskiego z wykorzystaniem laptopów dla
uczniów oraz nowej tablicy interaktywnej. Dzieci skorzystały z zainstalowanego
w szkole bezprzewodowego Internetu i połączyły się z witryną umożliwiającą
pisanie na komputerze cyrylicą. Bazując na wiadomościach z ostatnich lekcji uczniowie
przepisali krótkie teksty w języku rosyjskim. Następnie wysłali je nauczycielowi,
a ten odtworzył je na tablicy interaktywnej aby wspólnie sprawdzić ich
poprawności.
Pierwszą lekcję wychowawczą z wykorzystaniem technologii informacyjno
- komunikacyjnej odbyli uczniowie klasy Vb pod okiem wychowawcy Agnieszki
Tomczak. Dzieci poznały podstawowe
zasady dobrego zachowania. Każdy z uczniów pracując indywidualnie na własnym
laptopie próbował zdefiniować pojęcie savoir-vivre
korzystając z zasobów sieci internetowej. Aby lepiej zobrazować omawiane zagadnienie uczniowie obejrzeli film Savoir-vivre
w Galileo, a także skorzystali ze stron internetowych www.dobremaniery
i www.savoir-vivre. Dzięki samodzielnie zdobytym
informacjom uczniowie stworzyli własne Zasady
dobrego zachowania. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej okazało
się ciekawym pomysłem na realizację zagadnień wychowawczych. Uczniowie pracowali
z wielkim entuzjazmem czerpiąc przyjemność z lekcji, a dzwonek zadzwonił tym razem zbyt szybko.
Lekcje z wykorzystaniem technologii informacyjno –
komunikacyjnej są dla uczniów bardzo interesujące, pracują na nich z wielkim
zaangażowaniem i zadowoleniem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz